مجله دانشجویی " پلیمر "

Thursday, July 07, 2005

اخبار پلیمر
گردآوری:مهدی و محسن حاجی هادی
منبع:?
بزرگترين خط توليد الياف شيشه در چين
بزرگترين خط توليد الياف شيشه با ظرفيت سالانه ۱۸۰۰۰ تن در تعاونی بين المللی"چونگ كينگ" پلي كامپ راه اندازی شد .اين خط توليد كه يك سرمايه گذاری مشترك بين چين،عربستان سعودی و ايالات متحده است ۶/۳۸ ميليون دلار هزينه داشته است .اين شركت همچنين در نظر دارد يك پارك صنعتی الياف شيشه را با توانایی توليد ۱۰۰,۰۰۰ تن در سال ۲۰۰۵ بنا نهد . اين مجموعه يكی از ده شركت بزرگ توليد الياف شيشه در آسيا خواهد شد . چين ۱۵۰ كارخانه توليد الياف شيشه دارد و ظرفيت توليد آن ۲۳۰,۰۰۰ تن در سال است . اما انتظار می رود تقاضای داخلی (درچين) باسرعت بيشتری نسبت به بازارهای خارجی گسترش يابد و اين مسئله به دليل اجرای پروژه بزرگ انتقال آب از جنوب به شمال و گسترش سريع صنايع خودرو واطلاعات در چين است .
بدنه ی كامپوزيتی آپـاچی شركت بوئينگ برنده ی يك بودجه ی ۱۵/۹ ميليون دلاری برای طراحی ، ساخت و آزمايش بخش مركزی بدنه ی هلی كوپتر آپاچی از مواد كامپوزيت در مدت چهار سال شده است .با ساخت يك بخش بدنه از كامپوزيت ـ كه اين بخش از پشت كابين خلبان تا پشت موتور كشيده می شود ، بدنه سبك تر و در عين حال محكم تر خواهد شد . روش ساخت آن نيز به گونه ی قابل توجهی نسبت به روش ساخت بدنه ی فلزی ساده تر خواهد بود . بردن اين بودجه يك رويـداد مهم برای برنـامه گستـرش سـاخت هلی كوپتر آپــاچی و شركت "فانتـوم و ركس" است . اين توافق نامه به صورت بالقوه مايه ی طولانی شدن عمر هلی- كوپتر آپـاچی مي شـود . هم اكنون شركت بـوئينگ سرگرم بازسازی آپـاچی AH – 64A و تبـديل آن به نوع پيشرفته تری يعنی AH – 64D است . با اين بدنه ی كامپوزيتی نوين و ديگر پيشرفت ها، هلی كوپتـر آپـاچی در قرن جديـد نيز می تواند هم چنان در خدمت ارتـش بـــاقی بمانـد . هم چنين "فانتوم و ركس" از روش های پيشرفته ی شركت بوئينگ در جايگزينی اتصالات فلزی با فرآيند بخيه زنی كه منجر به يكپارچگی ساختاری بيشتر و كاهش هزينه های توليد می شود ، استفاده خواهد كرد .
توليد مخزن های سوخت گاز برای شركت "ولوو"شركت ولوو، صنايع مواد كامپوزيتی هارسكو را برای توليد ۵۰۰ مخزن سوخت خودروهای گازسوز سری ۵۸۰ خود برگزيده است . شرك هارسكو توان تامين بازار رو به رشد اين صنعت را دارد . مديرعامل شركت هارسكو با اعلام اين قرارداد بيان كرد : ما مفتخريم كه در راستای امنيت و عملكرد بهتر خودرو با شركت ولوو همكاری كنيم . او می گويد كه اين قرارداد توانائی ما را برای طراحی امن ترين ، سبك ترين و بهينه ترين مخزن گازی كه تا امروز در بازار وجود داشته افزايش داده و ما را به عنوان تامين كننده ی عمده اين گونه مخازن برای صنايع خودرو مطرح خواهد كرد . اين شركت در سال ۱۹۷۱ تاسيس شده است و هم اكنون به عنوان توليد كننده- ی عمده سيلندرهای كامپوزيتی ساخته شده از روش پيچش الياف، مخازن تحت فشار و سازه های ذخيره كننده گاز فعاليت می كند . گاز طبيعی به عنوان بهترين سوخت جايگزين بنزين برای كاهش آلودگی هوا و دی اكسيد كربن مطرح است . اين در حالی است كه كارآئی خودروهای گازسوز با خودروهای بنزينی تفاوتی ندارد . شمار خودروهای گازسوز در جهان به حدود يك ميليون دستگاه رسيده است . در حالی كه در ايالات متحده نياز به اين سوخت ، با شتاب رو به افزايش است . هم اكنون حدود ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه خودروی گازسوز و ۱۳۰۰ ايستگاه سوخت گيری در ايالات متحده وجوددارد.
١٦

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 
Free Counter
Free Counters